Bitti, botti ja robotti taipuu moneksi 11.12.2019 Uutinen Julkaistu ennen 11/2024 Jaa somessa Jaa Facebookissa Jaa Facebookissa (avautuu uuteen ikkunaan) Jaa LinkedInissä Jaa LinkedInissä (avautuu uuteen ikkunaan) Jaa X:ssä Jaa X:ssä (avautuu uuteen ikkunaan) Insinööriopiskelijat esittelivät peli- ja robotti-innovaatioitaan lukukauden juhlavaksi päätteeksi Rovaniemellä. Digital Solutions Exhibition 2019 – näyttely esitteli tieto- ja viestintätekniikan insinööriopiskelijoiden oppimisprojektien tuloksia. Näyttelyssä oli esillä peräti kolmekymmentä innovatiivista innovaatiota ja tietoteknistä taidonnäytettä. Mato – Robotiikkaa matkailun toimialalle / 1. vuosikurssi Ensimmäisen vuoden opiskelijat olivat suunnitelleet ja rakentaneet matkailun toimialaa hyödyntäviä robotteja markkinointisivustoineen. Kalabultti – Peli ja BT Arcade -peliohjain / 2. vuosikurssi Toisen vuoden opiskelijat ovat toteuttivat omien ideoidensa pohjalta pelit ja langattomat peliohjaimet pelien pelaamiseen. Mogia – Koneoppinut mobiili vakautin / 3. vuosikurssi Kolmannen vuoden opiskelijat kehittivät älykkään kameran vakaimen eli moottoriohjatun Gimbalin. Tilaisuuden päätteeksi julkistettiin ohjelmistolaboratorio pLabin uusi nimi. Tästä eteenpäin laboratorio tunnetaan nimellä FrostBit. – – – Digitaaliset ratkaisut – Digital Solutions on yksi Lapin ammattikorkeakoulun kahdeksasta osaamisryhmästä. Tutustu ryhmän osaamiseen ja koulutuksiin.