Sometaduuniin – sosiaalinen media työhaun ja rekrytoitumisen apuna Rahoittajat Sisältöön liittyvät linkit Siirry hankkeen omalle sivulle Lisätietoa Antti Haase Aikataulu 1.10.2016 -31.12.2019 Budjetti Lapin AMKin kokonaisbudjetti 174900 € Lapin AMKin omarahoitus 34979 € Koulutus Liiketalous, Tornio Osaamisryhmä Digitaaliset ratkaisut Rahoituslähteet ESR 2014-2020 Hankkeen tila Päättynyt Tavoite Hankkeen tavoitteena oli vastata korkeakoulutettujen vaikeutuneen työllistymisen haasteeseen kehittämällä uraohjausta ja työllistymisen tukimuotoja sosiaalisen median avulla ja jakaa hankkeessa tuotettua tietoa, menetelmiä ja käytäntöjä muiden korkeakoulujen käyttöön. Hankkeen tavoitteena oli sosiaalisen median työnhakuosaamisen lisääminen kolmesta näkökulmasta: Opiskelijan näkökulma: Tavoitteena oli lisätä valmiuksia somen avulla työllistymiseen ja digitaalisten työvälineiden hyödyntämiseen työnhaussa Oppilaitoksen näkökulma: Tavoitteena oli lisätä tietoa, taitoa ja asennetta somen ja muiden digitaalisten välineiden käyttöön uraohjauksen välineenä Työpaikkojen näkökulma: Tavoitteena oli saada esiin työnantajien valmiutta some-rekrytointiin Tulokset SometaDuuniin -opinnot (MOOC): www.sometaduuniin.fi/opinnot Selvitysraportti: ‘Somen käyttö näkyväksi (aineisto korkeakoulun ohjaustoimijoilta, opiskelijoilta jatyönantajilta)Koulutuskokonaisuudet korkeakoulujen opetus- ja ohjaushenkilöstölleVirtuaalisten kohtaamisten mallit opiskelijoille ja työnantajilleKattava hankejulkaisu