Sometaduuniin – sosiaalinen media työhaun ja rekrytoitumisen apuna Rahoittajat Sisältöön liittyvät linkit Siirry hankkeen omalle sivulle Lisätietoa Antti Haase Aikataulu 1.10.2016 -31.12.2019 Kokonaisbudjetti EU-rahoituksen osuus 174900 € Organisaation oman rahoituksen osuus 34979 € Koulutus Liiketalous, Tornio Osaamisryhmä Digitaaliset ratkaisut Rahoituslähteet ESR 2014-2020 Hankkeen tila Päättynyt Tavoite Hankkeen tavoitteena on vastata korkeakoulutettujen vaikeutuneen työllistymisen haasteeseen kehittämällä uraohjausta ja työllistymisen tukimuotoja sosiaalisen median avulla ja jakaa hankkeessa tuotettua tietoa, menetelmiä ja käytäntöjä muiden korkeakoulujen käyttöön. Hankkeen tavoitteena on sosiaalisen median työnhakuosaamisen lisääminen kolmesta näkökulmasta: Opiskelijan näkökulma: Tavoitteena on lisätä valmiuksia somen avulla työllistymiseen ja digitaalisten työvälineiden hyödyntämiseen työnhaussa Oppilaitoksen näkökulma: Tavoitteena on lisätä tietoa, taitoa ja asennetta somen ja muiden digitaalisten välineiden käyttöön uraohjauksen välineenä Työpaikkojen näkökulma: Tavoitteena on saada esiin työnantajien valmiutta some-rekrytointiin. Tulokset SometaDuuniin -opinnot (MOOC): www.sometaduuniin.fi/opinnot Selvitysraportti: ‘Somen käyttö näkyväksi (aineisto korkeakoulun ohjaustoimijoilta, opiskelijoilta jatyönantajilta)Koulutuskokonaisuudet korkeakoulujen opetus- ja ohjaushenkilöstölleVirtuaalisten kohtaamisten mallit opiskelijoille ja työnantajilleKattava hankejulkaisu Tulosten hyödynnettävyys Sosiaalisen median työkalujen koulutuspaketit työnhakuun ja Mooc-sisällöt jäävät Lapin amk:n käyttöön hankkeen jälkeen.