Tavoite

Hankkeen kehittämistavoitteena matkailun pk-yritysten liiketoiminnan kehittäminen, kasvun ja kilpailuedun tukeminen sekä vastuullisuusosaamisen lisääminen. Tätä kautta yritysten resilienssi eli markkinoilla tapahtuvien muutosten sietokyky kasvaa. Hanke tukee lappilaisten yritysten ja alueiden veto- ja pitovoimaa vahvistamalla niiden mahdollisuuksia tuoda digitaalisesti esille vastuullisuustoimenpiteitä.Hankkeen tavoitteena on tukea lappilaisten matkailuyritysten kestävää yritystoimintaa ja kasvua digitaalista vastuullisuusviestintää kehittämällä. Tavoitteena on luoda digitaalisen vastuullisuusviestinnän arvioinnin malli, jolla matkailuyritys pystyy tarkastelemaan, arvioimaan ja mittaamaan toimintaansa liittyvää vastuullisuusviestintää ja edelleen kehittämään sitä.

Tulokset

Hankkeen tulokset ovat1. Raportti, joka sisältää selvityksen vastuullisuusviestinnän tietoperustaksi sekä pilottialueiden lähtötilakartoitukset ja kehittämisehdotukset. 2. Dokumentaatio arviointimallista, sen pilotoinnista ja elinkaarisuunnitelmasta sekä kaksi artikkelia vastuullisuusviestinnän prosessista.

Tulosten hyödynnettävyys

Integroidaan opetussisältöihin ja otetaan käyttöön hanketulos eli digitaalisen vastuullisuusviestinnän arviointimalli,