VR speech simulation game Lisätietoa Riikka Partanen Aikataulu 1.9.2023 -31.08.2024 Budjetti Lapin AMKin kokonaisbudjetti 71000 € YK:n kestävän kehityksen tavoitteet Koulutus Tieto- ja viestintätekniikka Osaamisryhmä Digitaaliset ratkaisut Rahoituslähteet Nordplus Hankkeen tila Päättynyt Tavoite Tavoitteena oli kehittää uusi opetusmenetelmä ruotsin ja suomen (s2) kielen opetukseen ja samalla kehittää VR-pedagogiikkaa korkeakoulukontekstissa. Konkreettisena tavoitteena oli rakentaa VR-puhesimulaatiopeli. Tulokset Hankkeessa tuotettiin VR-simulaatiopeli, 1 tieteellinen artikkeli ja pelin traileri sekä pidettiin kansainvälinen webinaari kielenoppimisesta VR:ssä. Tulosten hyödynnettävyys Lapin AMK on edelläkävijänä kehittämässä VR-pedagogiikkaa ruotsin ja suomen opetukseen korkeakoulusektorilla. Erityisesti FrostBit saa osaamiselleen näkyvyyttä.