Innopelillä ideat toteuttamiskelpoisiksi tuotteiksi 04.11.2013 Uutinen Julkaistu ennen 11/2024 Jaa somessa Jaa Facebookissa Jaa Facebookissa (avautuu uuteen ikkunaan) Jaa LinkedInissä Jaa LinkedInissä (avautuu uuteen ikkunaan) Jaa X:ssä Jaa X:ssä (avautuu uuteen ikkunaan) Keksintösäätiön Tuoteväylä-rahoituksen avulla on kannustettu AMK-opiskelijoita keksimään ja jalostamaan ideoita. Tuoteväylä on valtakunnallinen palvelu, jonka avulla hyvistä ideoista tehdään toteuttamiskelpoisia innovaatioita. Tuoteväylää on tehty Lapin ammattikorkeakoulujen opiskelijoille tutuksi jättikokoisen pelilaudan, Innopelin® avulla, jonka nappulana toimii pelaaja itse. Tornion Minervassa peliä pelattiin toistamiseen maanantaina. Aiemmin peliä on pelattu Kemi-Tornion AMKin yksiköissä pariin otteeseen ja kertaalleen RAMKissa. Tällä erää peli oli viimeinen. Liiketalouden opiskelijat osasivat tulla paikalle, koska peli oli merkitty lukujärjestykseen. Osalla opiskelijoista oli jo jotain pientä ideaa valmiina, osa tuli paikalle ilman varsinaista ideaa, mikä on mahdollista sekin. Peliin voi tulla valmiin idean kanssa tai ideatilaan kehittämään sellainen. – Opiskelijat ovat yleensä aluksi arkoja. Toisaalta jotkut ovat innostuneet pelistä niin, että ovat käyneet testauttamassa useammankin idean, kertoo suunnittelija Janne Hirvonen Kemi-Tornion AMKista. Innopeli on niin kuin mikä tahansa innostava peli: se vie mennessään.